poniedziałek, 17 maja 2010

Pled wiosenny jeszcze raz

Najpierw pochwalę się, ile już naprodukowałam. ;)
pled
Niezbyt dużo - miałam tygodniową przerwę w produkcji. Kończę wdzianko a la Next. Zostało mi zszyć i doszyć guziczki... Jakoś mało to lubię ;P
Ale do tematu wróć! Poproszono mnie, żeby zrobić schemat do tego pledu. Kurczę, na prawdę się starałam, ale ni diabła jakoś mi to logicznie nie wychodzi. Zrobię opis :P Może będzie łatwiej?
pled elementy
Rząd 1: 4 o. łańcuszka, o. ścisłe zamykające.
Rząd 2: 3 o. łańcuszka, 15 sł. 2 razy nawijanych, o. ścisłe zamykające.
Ciach kolor.
Mamiczu, nie wciągam nitek, chowam je od razu w trakcie roboty. :)
Rząd 3: Nowym kolorem zaczynamy w miejscu zakończenia poprzedniego. Robimy 3 o. łańcuszka  i 3 słupki 2 razy nawijane pomiędzy 2 słupkami z poprzedniego rzędu. Obie nitki - kończącą poprzedni kolor i początek nowego - chowamy z tyłu robótki pod przybywającymi słupkami. Dalej po 4 sł. 2 razy nawijane robione co 2 sł. z poprzedniego rzędu (w razie wątpliwości - patrz: zdjęcie). W sumie powinno być 3 o. łańcuszka udające słupek plus 31 słupków. O. ścisłe zamykające.
Ciach kolor.
Rząd 4: Patrz rząd 3 z tym, że słupków jest analogicznie więcej, czyli 63 plus początkowe 3 o. łańcuszka. Oczko ścisłe zamykające.
Ciach kolor.
Rząd 5, czyli kwadratura koła: Nowym kolorem zaczynamy w miejscu zakończenia poprzedniego. Tym razem robimy 2 o. łańcuszka i 1 sł. 1 raz nawijany. * Wbijamy szydełko co dwa słupki z poprzedniego rzędu robiąc parami: 1 sł. 1 raz nawijany i półsłupek, 2 półsłupki, półsłupek i sł. 1 raz nawijany, 2 sł. raz nawijane, 1 sł. raz nawijany i 1 sł. 2 razy nawijany. Teraz pomiędzy 2 sł. robimy 1 sł. 2 razy nawijany, 1 sł. 3 razy nawijany. o. łańcuszka, 1 sł. 3 razy nawijany, 1 sł. 2 razy nawijany - to będzie róg kwadratu. I dalej parami: 1 sł. 2 razy nawijany i sł. raz nawijany, 2 słupki raz nawijane. * Powtarzać sekwencje pomiędzy gwiazdkami aż do uzyskania kwadratu. O. ścisłe.
Rząd 6: 3 o. łańcuszka, 12 sł. 2 razy nawijanych, szydełko wbijamy co każdy słupek. Róg kwadratu: 2 sł. 2 razy nawijane wbite pomiędzy kolejne 2 sł.; 2 sł. 2 razy nawijane, o. łańcuszka i 2 sł. 2 razy nawijane zrobione na o. łańcuszka z rzędu 5 (sam róg kwadratu); 2 sł. 2 razy nawijane pomiędzy kolejnymi sł. z niższego rzędu. Dalej 1 sł. 2 razy nawijany co każdy słupek z dolnego rzędu i tak do następnego rogu. I dalej dookoła. O. ścisłe zamykające.
Ciach nitka.
Mam nadzieję, że napisałam to wszystko w miarę jasno. W razie czego: patrz zdjęcie ;P
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz